środa, 13 lipca 2016

WYPRAWKA DLA NIEMOWLAKA - MAŁY NIEZBĘDNIK


Na teście ciążowym pojawiają się dwie kreski, a przed naszymi oczami świat wiruje i pojawiają się gwiazdki.

- Co zrobimy?
- Jak to wszystko będzie wyglądało?
- Jak sobie poradzimy?
- Udało się, w końcu się udało! Jaka jestem szczęśliwa.

Pierwsze słowa, pierwsze emocje.

Strach i zgrzytanie zębami.
Uśmiech i pierwsze łzy szczęścia.

Brzuszek rośnie, odżywiamy się prawidłowo, chodzimy na comiesięczne wizyty do ginekologa, położna nas dokładnie ogląda.. waży, mierzy i wypytuje.

Zaczynamy rozglądać się za wózkiem, fotelikiem do samochodu, ubrankami, kosmetykami..
Świat zaczyna nam wirować, a wszystkie artykuły w sklepie wyglądają tak samo. Jak zaopatrzyć nowego lokatora i nie dać się zwariować?


UBRANIA
Kupuj ubranka naturalne (bawełniane), unikaj tasiemek, guziczków, sztywnych materiałów
- BODY (długi, krótki rękaw) 5-7 sztuk (56, więcej w rozmiarze 62)
- KAFTANIKI (5 sztuk, osobiście używałam tylko przez pierwszy tydzień, wolałam bluzeczki)
- PAJACYK + body i dziecko ubrane (3-5 sztuk, ja używałam jednego.. bo tylko do jednego Antka się mieściła.. przez pierwszy miesiąc, miała bardzo długie nogi)
- ŚPIOCHY + body i dziecko ubrane (3-5 sztuk)
- PÓŁŚPIOCHY (spodnie ze stópkami) (2 sztuki, ja miałam jeden komplecik z bluzeczką)
- ŁAPKI, rękawiczki (1 sztuka, zawsze można dokupić. Ja używałam tylko w szpitalu)
- SKARPETKI (5 par bawełnianych)
- RAMPERSY (czyli body z nogawkami, w okresie letnim 3-5 sztuk, zimą można się bez nich obejść)
- SWETERKI (3 sztuki, najlepiej na guziczki z przodu, latem bawełniane, zimą z ciepłego polaru)
- CZAPECZKI (3 sztuki, bawełniane, bezszwowe) + cieplejsza w okresie wiosenno, jesienno.. zimowym
- KOMBINEZON
- ŚPIWOREK (sztuka, ciepły, polarowy na zimę, przejściowy na cieplejsze dni)
- ŚLINIACZKI (3 sztuki gdy dziecko zaczyna jeść)




SPANIE
- KOSZ DO SPANIA, KOŁYSKA, ŁÓŻECZKO, DOSTAWKA DO ŁÓŻKA, HAMAK
- PRZEŚCIERADŁO DO ŁÓŻECZKA (2 sztuki)
- KOŁDERKA, KOCYK (jeden cieplejszy i jeden ażurowy)
- ROŻEK (1 sztuka, my używaliśmy go nawet w wózku dla półrocznego malucha)
- OTULACZ
- ELEKTRONICZNA NIANIA
- MONITOR ODDECHU (dla wcześniaków i dzieci urodzonych z różnymi wadami)
- SMOCZEK (3, może z różnymi kształtami)




KĄPIEL NOWORODKA
- PRZEWIJAK
- WANIENKA
- GĄBKA DO WANIENKI
- GĄBKA DO MYCIA (miałam mięciutką myjkę)
- TERMOMETR DO WODY
- RĘCZNIK KĄPIELOWY Z KAPTUREM (2 sztuki)




KARMIENIE
- BUTELKI (3 sztuki, na początek 2 po 150ml na mleczko/herbatę i jedna 200ml)
- WKŁADKI LAKTACYJNE DLA MAMY, KIEDY KARMI PIERSIĄ
- SZCZOTKA DO MYCIA BUTELEK
- OPAKOWANIE TERMOIZOLACYJNE
- PODGRZEWACZ DO BUTELEK
- POJEMNIKI DO PRZECHOWYWANIA JEDZENIA
- POJEMNIKI DO PRZECHOWYWANIA MLEKA
- LAKTATOR (ręczny, elektryczny)
- WKŁADKI LAKTACYJNE
- STERYLIZATOR
- KRZESEŁKO DO KARMIENIA
- ZESTAW OBIADOWY, ZESTAW SZTUĆCÓW I PODKŁADKA, kiedy będziemy rozszerzać dietę




KOSMETYKI
- PODKŁADY HIGIENICZNE (2-3 opakowania, oj przydadzą się, przydadzą się! Jak i dla matki po porodzie tak i dla dziecka, do leżenia na łóżku [moja Tosia w lato uwielbiała leżeć na golasa])
- PIELUCHY (6 sztuk, 3 flanelowe do położenia dziecka u lekarza, do przykrycia w lato i 3 tetrowe)
- PAMPERSY (jedno opakowanie newborn 2-5 kg do szpitala, później wszystko zależy od masy urodzeniowej dziecka)
- MOKRE CHUSTECZKI - do szpitala miałam BAMBINO, miękkie o delikatnym zapachu
- PŁATKI I PAŁECZKI KOSMETYCZNE DLA DZIECI
- MYDŁO, ŻEL, SZAMPON
- KREM Z FILTREM (przydatny o każdej porze roku, zimą tłusty)
- KREM NA ODPARZENIA
- OLIWKA
- EMOLIENTY
- OBCINACZ DO PAZNOKCI, NOŻYCZKI, SZCZOTKA DO WŁOSÓW
- GRUSZKA do nosa
- TERMOMETR
- HIPOALERGICZNY PŁYN DO PRANIA (zużyłam 2l, później prałam w naszym proszku, ale wszystko zależy od skóry maleństwa)




SPACER
- WÓZEK (można kupić gondolę, później spacerówkę, najlepszą opcją będzie kupno wózka 2w1, 3w1 w wersji z fotelikiem.. lub 4w1 z fotelikiem i bazą.
- CHUSTA bądź NOSIDEŁKO




ZABAWKI (maluszek nie potrzebuje wiele, grzechotka.. materiałowa, aby nie zrobił sobie krzywdy, gryzaczek, mata edukacyjna, leżaczki-bujaczki.. wszystko zależy od portfela i rodzica.




*






* Pierwsze zdjęcie Antoniny (w motylkach) zostało wykonane w drugim dniu po urodzeniu w szpitalu, przez p. Silvane Pietsch

* Wszystkie zdjęcia artykułów dziecięcych, pochodzą z grafiki google.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.